انصراف تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» از تمدید اکران فیلم خود/ واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش

محمدحسین قاسمی تهیه کننده «شبی که ماه کامل شد» از ادامه اکران فیلمش انصراف داد.

به گزارش سینماسینما، بعد از تمدید سه هفته ای اکران «شبی که ماه کامل شد» قاسمی در صفحه شخصی خود یادداشتی را منتشر ساخت. او نوشت:

«بدینوسیله اعلام می دارم به دلیل مصاحبه های خلاف واقع مدیر پخش «خانه فیلم» که از به تاخیر افتادن اکران فیلمشان در سرگروه استقلال مطرح نموده اند، از حق فیلم خود جهت ادامه اکران در سرگروه سینما استقلال (با توجه به ماده ۱۵ در فصل چهارم آیین نامه اکران) صرف نظر می نمایم و همچون فیلم های دیگر (مانند فیلم متری شش و نیم که نزدیک به پنج ماه است اکران می باشد)، با سینماهای زیرمجموعه خود به اکران این فیلم ادامه می دهم.

البته امیدوارم که فیلم پخش کننده مذکور ناراضی، واقعا آماده اکران باشد و از این هفته اکران کند و دلیل این اعتراضش حربه تبلیغاتی غیر اخلاقی نباشد که در این صورت مصاحبه او بار حقوقی دارد و قطعا از دفتر پخش کننده به مراجع قضایی مربوطه شکایت خواهم کرد.»

ساعاتی بعد از انتشار این یادداشت، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌گویی با “صبا”  درباره اینکه آیا این انصراف امکان اجرایی شدن دارد، گفت: آقای محمدحسین قاسمی نظر خود را بیان کردند و این موضوع برای اجرایی شدن باید در جلسه شورای صنفی نمایش طرح موضوع و درباره آن تصمیم گیری شود.

وی گفت: تا جلسه روز یکشنبه فیلم «شبی که ماه کامل شد» در سینمای سرگروه اکران می شود تا پس از آن در جلسه راجع به آن تصمیم گیری شود.

فرجی پیش‌تر اعلام کرده بود که سقف تعداد هفته های نمایش فیلم «شبی که ماه کامل شد» خاتمه یافته ولی طبق ماده ۱۴نظام نامه فصل چهار فیلمهای ارزشی دفاع مقدس انقلاب می‌توانند در صورتی که کف فروش را پر کنند تا سقف ۱۰ هفته نمایش داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.