رئیس جدید آکادمی اسکار مشخص شد

«دیوید روبین»، سینماگر هالیوودی به عنوان سی‌ و پنجمین رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، جایگزین «جان بایلی» شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ «دیوید روبین»، سینماگر برنده جایزه امی اولین مسئول انتخاب بازیگری است که در تاریخ آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار به ریاست این نهاد سینمایی می‌رسد؛ او جای «جان بایلی» را می‌گیرد که از سال ۲۰۱۷ ریاست آکادمی اسکار را برعهده داشت.

«دیوید روبین» اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از سه نماینده شاخه تازه ایجادشده انتخاب بازیگران، به هیئت‌مدیره آکادمی اسکار راه یافت و در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ نیز مجددا در این سمت انتخاب شد.

«لین استالمستر» اولین مسئول انتخاب بازیگری که توانسته موفق به کسب جایزه اسکار افتخاری شود درباره انتخاب «روبین» گفت: کمتر کسی از اعضای هیئت‌مدیره آکادمی فعال‌تر از «دیوید روبین» هستند که چند سال است ریاست کمیته عضوگیری را برعهده دارد و همواره در تلاش برای افزایش تنوع نژادی در میان اعضا و مدیران آکادمی اسکار بوده است.

او در سال ۲۰۱۷ نیز برای ریاست آکادمی اسکار تلاش کرد اما در نهایت انصراف داد و از رقیبش یعنی «لارا درن» حمایت کرد.

انتخابات ریاست آکادمی اسکار هرساله برگزار می‌شود و هر فرد می‌تواند تا سه سال پیاپی این مسئولیت را عهده‌دار باشد به شرط آن‌که از حداکثر حضور ۹ سال پیاپی در هیئت‌مدیره اسکار خارج نشود.

هنوز شاخه‌ای مستقل برای بهترین انتخاب بازیگر در جوایز سینمایی اسکار وجود ندارد، اما می‌توان این انتظار داشت که در دوران ریاست «دیوید روبین» این اتفاق روی دهد.

از مهم‌ترین فیلم‌هایی که او وظیفه انتخاب بازیگر آن‌ها را بر عهده داشته می‌توان به فیلم برنده اسکار «بیمار انگلیسی»، «مردان سیاه‌پوش» (۱۹۹۷)، «عروسی بهترین دوست من» (۱۹۹۷)، «کوهستان سرد» (۲۰۰۳)، «جاذبه» (۲۰۱۳)، «وحش« (۲۰۱۴)، «ترومبو» (۲۰۱۵) و «قوانین اعمال نمی‌شوند» (۲۰۱۶) اشاره کرد.

«روبین» یک بار در سال ۲۰۱۲ برای سریال «تغییر بازی» و یک بار در سال ۲۰۱۷ برای سریال معروف «دروغ‌های کوچک بزرگ» برنده جایزه امی در شاخه انتخاب بازیگر شده و امسال نیز برای مینی‌سریال «چیزهای تیز» نامزد کسب این جایزه است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.