«نت‌های مسی یک رویا» به سوئیس می‌رود

مستند «نت‌های مسی یک رویا» در اولین حضور بین المللی خود، در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو، به نمایش در می آید.

به گزارش سینماسینما، فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو اعلام شد و مستند «نت های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، در اولین حضور بین المللی خود در سال ۲۰۱۹، در بخش هفته منتقدان این رویداد سینمایی نماینده سینمای ایران خواهد بود.

بخش هفته منتقدان لوکارنو بر روی فیلم های نوآورانه با محتواهای بزرگ تمرکز می کند. فیلم هایی پررنگ که دیدگاه های جدیدی را باز می کنند و در جهان بحث برانگیزند.

رضا فرهمند سال گذشته نیز با مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو حضور یافت.

«نت های مسی یک رویا» درباره مَلّوک، پسری ۱۰ ساله است که با دوستانش سیم‌های مسی خانه‌های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع می کنند و می فروشند اما شوق رسیدن به آرزویی کودکانه، گرمای امید را در دل آنها زنده می کند و به خرابه‌ها و ویرانه‌ها رنگ و شادی می بخشد. پخش بین المللی این فیلم با «ArtHouse Cinematheque» با مدیریت مرجان علیزاده است.

در بخش اصلی رقابت بین‌الملل جشنواره لوکارنو نیز ۱۷ فیلم از کشورهای برزیل، ایسلند، بلغارستان، آلمان، فرانسه،؛ سوریه، اندونزی، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، پرتغال، آمریکا و ژاپن برای کسب جایزه معتبر یوزپلنگ طلایی جشنواره رقابت می‌کنند.

فیلم «روزی روزگاری درهالیوود» جدیدترین ساخته «کوئنتین تارانتینو» نیز در بخش فضای باز در میدان معروف «Piazza Grande» لوکارنو به روی پرده می‌رود.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ اوت (۱۶ تا ۲۶ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.