ماجرای سانسور فیلم سینمایی متری شش و نیم چه بود ؟

مجله اینترنتی کولاک : متری شش و نیم فیلم سینمایی پرطرفدار بود که به تازگی اکرانش به پایان رسیده است ، پس ازخاتمه یافتن اکران این اثر،متنقدی در سینما از سانسور متری شش و نمی پرده برداشت.

منتقد سینما از سکانس مهمی در «متری شیش و نیم» سخن به میان آورد که در نسخه در حال اکران وجود ندارد.

امیر پوریا منتقد سینما در میزگرد روزنامه ایران روایتی از سکانس مهم حذف شده «متری شیش و نیم» داشته و در مورد فرجام شخصیت پلیس فیلم گفته:

حذف این سکانس باعث شده کم رنگ شدن نقش پلیس شده است در نسخه اصلی سکانس بسیار مهمی بعد از اعدام و قبل از سکانس پایانی وجود داشت که شخصیت صمد با بازی معادی رئیس شده .

حالا بعد از اعدام ناصر خاکزاد استعفا می‌دهد، حمید به او می‌گوید «اگر صندلی ریاست میخ داره بگو ما هم نشینیم» و او در جواب می‌گوید «نه،موقعی که من به این کار اومدم یک میلیون معتاد به شیشه داشتیم و الان شش میلیون آمار داریم، به چه امیدی بمونم». این بخش را که با عصبانیت تأکید کردند باید حذف شود.

در واقع بحث من این است که با این سکانس دایره روایت مربوط به پلیس و کوشش‌هایش بسته می‌شد اما الان ول مانده است.

متری شیش و نیم فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است. نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. بعد از ابد و یک روز، این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است.

نوشته ماجرای سانسور فیلم سینمایی متری شش و نیم چه بود ؟ اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.