رونق بازار فیلم‌های اروپایی در چین

سینمای چین با رشد ۶۹درصدی و پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگ‌ترین بازار محصولات سینمای اروپا تبدیل شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، بر اساس مطالعه جدید انجام‌شده توسط سازمان ناظر دیداری-شنیداری اروپا، در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۳۵.۸ میلیون نفر چینی به تماشای فیلم‌های اروپایی نشستند که این رقم حاکی از رشد ۹۶ درصدی نسبت به سال گذشته آن است تا سینمای چین بالاتر از آمریکا به بزرگ‌ترین بازار محصولات سینمایی اروپا تبدیل شود.

سینمای آمریکا در این بازه زمانی موفق به فروش ۲۷.۱ میلیون قطعه بلیت برای فیلم‌های اروپایی شده است.

سینمادوستان در آمریکا از سال‌ها پیش مهم‌ترین مخاطبان آثار سینمای اروپا در سینماها بودند، اما چینی‌ها که در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان هستند هم‌اکنون حتی بیشتر از آمریکایی‌ها فیلم اروپایی می‌بینند.

با این وجود، بهای ارزان‌تر بلیت در سینماهای چین در مقایسه با آمریکا و کانادا به این معناست که آمریکا همچنان پرسودترین بازار فیلم‌های اروپایی باقی‌ مانده است و از مجموع ۵۸۷ میلیون دلاری که آثار اروپایی در سال ۲۰۱۷ در خارج از اروپا فروختند، سهم ۴۱ درصدی را به خود اختصاص داد.

بر اساس اعلام سازمان ناظر دیداری-شنیداری اروپا، رشد ۱۷ درصدی فروش خارجی محصولات سینمایی کشورهای اروپایی به شکل کامل ناشی از افزایش چشمگیر فروش در سینماهای چین بوده است. این در حالی است که بر اساس سیستم سهمیه‌بندی در سینمای چین که برای حمایت از سینمای داخلی این کشور تنظیم شده در طول سال ۲۰۱۷ تنها ۱۷ فیلم اروپایی در این کشور اکران عمومی شدند، اما سینماهای آمریکا میزبان نمایش ۲۲۳ فیلم در همان سال بودند.

سینمای چین در حال کاهش محدودیت شمار فیلم‌های اروپایی اکران‌شده در سینماهای این کشور است.

فیلم‌های فرانسوی و انگلیسی بیشترین سهم را در فروش خارجی آثار سینمای اروپا داشته‌اند و پس از آن آثار سینمای اسپانیا، روسیه و آلمان به ترتیب با بیشترین اقبال در سینماها روبه‌رو شده‌اند.

در حال حاضر سینماهای چین بهترین بازار خارجی محصولات سینمای هالیوود نیز هستند و فیلم‌های پرهزینه و ابرقهرمانی هالیوود بخش بزرگی از فروش گیشه خود را از محل سینمای چین کسب می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.