رشد شگفت‌انگیز فروش «جان ویک: فصل ۳»

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری

با فروشی معادل ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار در هفتمین هفته اکران در امریکا فروش «جان ویک: فصل سوم» به ۱۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسیده است. این فیلم همین حالا هم ۷۵ درصد بیشتر از «جان ویک: فصل ۲» که در سال ۲۰۱۷ اکران شد فروخته و ۴۳ میلیون دلار بیشتر از اولین فیلم از سری «جان ویک» که در سال ۲۰۱۴ اکران شد.

این روال فروش فیلم جدید نسبت به فیلم قبلی حتی در فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی مارول که سری‌دوزی راه‌ انداخته و پشت سر هم ساخته می‌شوند، دیده نشده است. ۷۵ درصد رشد فروش برای چنین فیلمی یک رکورد است  و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها فیلمی قادر به شکستن این رکورد باشد.

در بین جهش‌های بزرگ فروش بین فیلم‌هایی که به صورت پشت سر هم و قسمت به قسمت ساخته می‌شوند، این پنجمین جهش بزرگ از فیلم جدید نسبت به فیلم قبلی است. حتی بزرگ‌تر از ۶۹ درصد رشد «داستان اسباب‌بازی ۳» که از ۲۴۵ میلیون دلار در سال ۱۹۹۹ به ۴۱۵  میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ رسید.

فیلم‌هایی که بالاتر از «جان ویک: فصل ۳» ایستاده‌اند، به ترتیب «اسکای فال با ۸۱درصد رشد نسبت به «ذره‌ای آرامش»، «ارتش سیاهی» با ۹۴ درصد رشد نسبت به «Evil Dead 2» با ۶ سال فاصله نسبت به فیلم قبلی، «Goldfinger» با ۱۰۶درصد رشد نسبت به «از روسیه با عشق» با ۲۴٫۷۹ میلیون دلار رشد فروش و «روزی روزگاری در مکزیکو» با ۱۲۲ درصد افزایش فروش نسبت به «دسپرادو» با ۲۴٫۵ میلیون دلار فروش بیشتر طی ۸ سال بعد هستند.

این افزایش فروش ممکن است برای فیلم بعدی جیمز باند به ۱۶۸ میلیون دلار برسد اما باید منتظر هنرنمایی مامور ۰۰۷ بمانیم و ببینیم چه پیش می‌آید. البته اگر تا اول صبح دوشنبه تحمل کنیم و جدول فروش فیلم‌ها را مشاهده کنیم، ممکن است این تفاوت فروش برای «جان ویک: فصل ۳» حتی به ۱۷۲ میلیون دلار هم برسد. فقط باید صبر کرد و دید. در این صورت (فروش بیش از ۱۶۵ میلیون دلار) فیلم «جیسون بورن» محصول ۲۰۱۶ را که رشدی ۱۶۲ میلیون دلاری داشت پشت سر خواهد گذاشت.

پس از اتمام رقابت بین این فیلم‌ها در هفته‌های آینده باید منتظر فیلم جدیدی از سری «سریع و خشمگین: هابز و شاو» باشیم که دوم آگوست اکران خواهد شد. در این فیلم دواین جانسون، جیسون استاتهام، ادریس البا و ونسا کربی فلیک حضور دارند. کارگردان این فیلم هم دیوید لیتچ است.

او اولین فیلم «جان ویک» را همراه با چاد استاهلسکی کارگردانی کرده است،  البته قبل از کارگردانی «بلوند اتمی» و «ددپول ۲». استاهلسکی همچنین «جان ویک: فصل ۲» را هم کارگردانی کرده است.

خب پس با این حساب این فیلم هم‌اکنون حدود ۱۶۰ میلیون دلار در امریکا فروش داشته و فروش آن در سطح جهانی به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. بنابراین باید هم انتظار رکوردشکنی از این فیلم داشته باشیم.

منبع: فوربس

نوشته رشد شگفت‌انگیز فروش «جان ویک: فصل ۳» اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.