داستان فیلم انتقام جویان پایان بازی پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان

مجله اینترنتی کولاک  : فیلم جدید «انتقام جویان: آخر بازی» با فروش جهانی ۲.۲میلیون دلار و پیشی گرفتن از «تایتانیک»، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما نام گرفت در طول تمام ادوار سینما تاکنون تنها ۵ فیلم موفق به فروش بالغ بر دو میلیارد دلار شده‌اند.

این فیلم ها به ترتیب عبارتند از :‌  «آواتار» (۲.۸ میلیارد دلار)، «انتقام جویان: آخر بازی» (۲.۲ میلیون دلار)، «تایتانیک» (۲.۱۸۷ میلیون دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۲.۰۶۸ میلیارد دلار) و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (۲.۰۴۸ میلیارد دلار) هستند .

انتقام‌جویان: پایان بازی (به انگلیسی: Avengers: Endgame)، یک فیلم آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی به کارگردانی برادران روسو است که بر پایه شخصیت‌های گروه انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس ساخته شده‌است. این فیلم توسط مارول استودیوز تهیه شده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع گشت.

این فیلم دنبالهٔ مستقیم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و همچنین دنبالهٔ فیلم‌های انتقام‌جویان مارول (۲۰۱۲) و انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) می‌باشد و بیست و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. فیلم‌نامهٔ آن را کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نگاشته‌اند و بازیگران زیادی که اکثر آن‌ها در فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی مارول حاضر بوده‌اند، در این فیلم نقش‌های قبلی خود را تکرار کرده‌اند.

در آوریل ۲۰۱۴ ساخت این فیلم با عنوان انتقام‌جویان: جنگ ابدیت – قسمت ۲ اعلام شد. تا مه ۲۰۱۵ برادران روسو برای کارگردانی آن به این پروژه پیوستند و مارکوس و مک‌فیلی نوشتن فیلم‌نامه را بر عهده گرفتند.

در ژوئیه ۲۰۱۶، مارول عنوان این فیلم را پاک کرد و به آن با فیلم بی‌نام انتقام‌جویان اشاره کرد. فیلمبرداری این فیلم از اوت ۲۰۱۷ بلافاصله بعد از پایان فیلمبرداری جنگ ابدیت در پاین‌وود آتلانتا آغاز شد و در ژانویه ۲۰۱۸ به پایان رسید. در دسامبر ۲۰۱۸، عنوان این فیلم پایان بازی اعلام شد.

انتقام‌جویان: پایان بازی نخستین بار در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۱۹ در لس آنجلس به روی پرده رفت. فیلم اکران رسمی خود را به صورت گسترده از تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ به صورت آی‌مکس و سه‌بعدی آغاز کرد. فیلم با واکنش مثبت منتقدان همراه بود و در زمینه کارگردانی، تیم بازیگری، وجه سرگرمی و وزن احساسی موجود در آن مورد ستایش قرار گرفت.

فیلم رکوردهای مختلفی را در گیشه شکست. پایان بازی تاکنون ۲٫۱ میلیارد دلار در سرار جهان فروش کرده در حالی که ۳۵۶ میلیون دلار بودجه آن بوده است که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹،پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و دومین فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینما تبدیل می‌کند.

نوشته داستان فیلم انتقام جویان پایان بازی پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای جهان اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.