خانه معروف فیلم بربادرفته در یک حراجی به فروش می رسد!

مجله اینترنتی کولاک ، محبوبه خیرآبادی

زندگی در محیطی مانند آنچه که در فیلم بربادرفته نشان داده شده و رویاپردازی درباره زندگی مانند اسکارلت اوهارو، اشلی و یا سایر شخصیت ها موضوع جذابی برای طرفداران این فیلم و رمان معروف مارگارت میچل است و در حال حاضر بقایای تارا، مزرعه به یاد ماندنی خانواده اسکارلت و عمارتی که برای میچل یادآور مزرعه ۱۲ oak متعلق به خانواده اشلی یکی از شخصیتهای مهم بربادرفته بوده، برای فروش به حراج گذاشته شده اند.

فیلم برباد رفته در لیست بهترین فیلم های تاریخ قرار دارد که در سال ۱۹۳۹ و براساس رمان مارگارت میچل (۱۹۳۶) ساخته شده است. این فیلم در مراسم جوایز آکادمی ۱۰ جایزه از میان ۱۳ مورد نامزد شده دریافت کرد و به این ترتیب رکوردی برای تعداد جوایز دریافتی و نامزد دریافت جایزه به نام این فیلم و گروهش ثبت شد.

داستان این فیلم مربوط به زمان جنگ داخلی امریکا در سال ۱۸۶۱ است که اسکارلت اوهارو در تارا، مزرعه پنبه خانوادگی خود در جورجیا، با پدر و مادر، دو خواهر و تعداد زیادی از برده هایشان زندگی می کند.  در این داستان تارا در ۸ کیلومتری جانزبرو از شهرستان کلیتون و در بخش شرقی رودخانه فلینت در ۳۲ کیلومتری جنوب آتلانتا قرار دارد.

یکی دیگر از شخصیت های داستان پسری به نام اشلی نام است که پسر مالک مزرعه مجاور اسکارلت و خانواده اش است و نام مزرعه آنها ۱۲ بلوط (۱۲ oak) نام دارد. این شخصیت کسی است که اسکارلت در ابتدا به او ابراز علاقه می کند اما اشلی به او می گوید که قصد ازدواج با دخترخاله اش را دارد.

 

توصیفات میچل از تارا برگرفته ازخانه و مزرعه مادربزرگ مادری اش، آنه فیتزجرالد استفن فرزند مهاجرایرلندی فیلیپ فیتزجرالد و همسر امریکایی او النور اوالین، است که او در آنجا به دنیا آمد و بزرگ شد. در آن زمان این خانه، خانه روستایی نامیده می شد که دو طبقه و ساخته شده از چوب بود. البته این خانه در حد توضیحات و نوشته های میچل در رمانش و یا تصاویر فیلم بربادرفته باشکوه و رویایی نبود.

مزرعه تارا که قدرتش را از قهرمان زن فیلم اسکارلت اوهارا در فیلم بربادرفته می گیرد، در میان تمام مجموعه های سینمایی تاریخ هالیوود بی رقیب است بطوریکه تبدیل به بزرگترین سمبل این فیلم شده است. اما جالب اینجاست که هیچ یک از صحنه های این فیلم در مکان اصلی این منظره فیلمبرداری نشده و مکان ضبط تمام آنها استودیو دیوید سلنزیک، تهیه کننده فیلم، در کالیفرنیا بوده است.

درواقع در هالیوود، هیچ اتاقی داخل تارا وجود نداشت و عمارتی بود که نمای کلی جلو، سمت راست، بخشی از ضلع چپ و سه طرف آشپزخانه را نشان می داد و تنها قسمت ورودی آن پشت عمارت درست شده بود. چارچوب این عمارت چوبی پوشانده شده با آجر گچی بوده و در ساخت تمام جزییات داخلی مجموعه نیز از چوب استفاده شده است. مجموعه تارا برای ۲۰ سال برپا بود تا آنکه صاحب زمین در بهار ۱۹۵۹ آن را خراب کرد اما مقاوم ترین بخش های خانه از قبیل در، پنجره، صندوق پستی، قرنیس ها، نرده و کرکره پنجره ها محفوظ ماندند.

پس از این اتفاق تارا بدون هیچ هزینه ای به شرکتی مربوط به جاذبه ها جنوب کشور به مدیریت جولیان فاستر که پیش بینی می کرد آن را دوباره در زمینی بزرگ و درختکاری شده در شمال جورجیا بسازد اما این پیش بینی فاستر به دلیل پیچیدگی مسائل مربوط به حفظ حق کپی رایت توسط خانواده میچل هیچوقت به حقیقت نپیوست. تا سال ۱۹۷۹ عمارت تارا در انبار ماند تا آنکه بتی تالمج همسر سناتور امریکایی و فرماندار جورجیا، آن را نجات داد و هدفش این بود که تارا را به درخشش سابقش برگرداند.

در سال ۱۹۸۹ مرکز تاریخ آتلانتا نمایشگاه بزرگی برای یادآوری ۵۰ امین سال تولید فیلم بربادرفته به راه انداخت که در این مراسم خانم تالمج ورودی بزرگ اصلی تارا را بازسازی کرده بودکه در مرکزیت گالری قرار گرفت. در سال ۱۹۹۸ هم راهرو آن دوباره جایگذاری و در نمایشگاهی در موزه خانه مارگرات میچل، قرار داده شد. سایر وسایل به جا مانده ازتارا از سال ۱۹۷۹ درقسمتی به نام خاطرات واقع در مزرعه لاوجوی متعلق به خانم تالماج نگهداری می شود و آنچه که از عمارت تاریخی تارا به جا مانده در حراجی ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ به فروش می رسد.

علاوه بر این خانه ای که میچل با دیدن آن به یاد مزرعه خانواده ویلکز افتاده هم قرار است در یک حراجی به فروش برسد. هنگامی که مارگارت میچل عمارت سفید رنگی را در۴۰ مایلی جنوب شرقی کوینگتون جورجیا دید بلافاصله از عکسی از آن برای دیوید سلنزیک، تهیه کننده فیلم، فرستاد و به او گفت که دوست دارد خانه اشلی مانند این عمارت باشد. این تقاضای او برآورده و خانه ای مانند آن در فیلم بربادرفته نشان داده شد و خوشبختانه تنها نسخه هالیوودی این خانه بود که در جنگ داخلیآتش گرفت و سوخت و ۱۲ oak واقعی هنوز پابرجاست.

این عمارت سفید رویایی به عنوان یک خانه شخصی در سال ۱۸۳۶ با وسعت بیش از ۱۰۰۰۰ فوت مربع ساخته شد و هزینه ای معادل ۲ میلیون دلار برای بازسازی آن در سال ۲۰۱۷ دربرداشت. این خانه دارای ۱۲ اتاق خواب و ۱۲ شومینه با کنترل از راه دور است و در یکی از حمام هایش دوش عتیقه ای قرار دارد که تنها یک نمونه از آن در دنیا وجود دارد. این خانه دارای باغی به مساحت بیش از سه هکتار است که به زیبایی درختکاری شده و استخری زیبا و مجهز دارد.

در سال های اخیر از این خانه به عنوان محل پذیرایی مهمان ها و برگزاری مراسم بسیاری استفاده می شده و یکی از بهترین مهمانخانه های جنوب در سال ۲۰۱۸ شناخته شده است و اکنون این فرصت مناسب برای همه افراد علاقه مند به وجود آمده تا در حراجی که در ۲۵ جولای ۲۰۱۹ برگزار می شود، بخشی از تاریخ این منطقه از امریکا که جزء ۱۰ مکان برتر به جامانده از زمان پیش از جنگ داخلی امریکا در جورجیاست را به نام خود کنند.

 

منابع:

Southernliving

Profilesinhistory

Wikipedia

نوشته خانه معروف فیلم بربادرفته در یک حراجی به فروش می رسد! اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.