اختصاصی سینماسینما/ نمایش فیلم‌های برجسته دنیا در محوطه موزه لوور پاریس

سینماسینما، محمد حقیقت/ پاریس: مشهورترین موزه جهان (لوور) که واقع در قلب پاریس است و جدا از مردم عادی، هنرمندان و به ویژه سینماگران را افسون خود کرده است، از امسال در مقابل دراصلی خود، درفضای آزاد، سالن سینمای موقتی ایجاد کرده است و اقدام به نمایش آثار مهم سینمایی بطور رایگان کرده است.

در ورودی اصلی این موزه سی سال پیش به پیشنهاد فرانسوا میتران رییس جمهور وقت به فرم هرم شیشه ای ساخته شده بود که بسیاری را افسون خود کرده است. امسال به مناسبت سی‌امین سال ساختمان این پیرامید -هرم- پرده عظیمی که بلندی آن ۲۴ متر است نصب کرده اند و شبها به طور رایگان برای تماشاگران فیلم نمایش می دهند.

این نمایش ها از ۱۹ ژوییه شروع شده که هر شب از ساعت ده شب به بعد است. تاکنون فیلم‌های شناخته شده‌ای که قبلا موفقیت های زیادی به دست آورده بودند، از جمله ملکه مارگو، اثر پاتریس شرو، داوینچی کد و… روی پرده رفته‌اند. بسیاری از این فیلمها به نحوی با موزه لوور ارتباط دارند.

استقبال از این نمایش‌ها به حدی زیاد بود که برنامه‌ریزان از علاقمندان خواسته اند از قبل روی سایت موزه لوور درخواست شرکت در نمایش های رایگان بکنند تا به آنها دعوت نامه داده شود.

نمایش فیلمهای موزه لوور، کلا هشت شب و هشت فیلم خواهد بود که روز ۲۶ ژوییه به پایان می‌رسد. مردم از ساعت هفت شب برای تماشای فیلم به آنجا می‌روند. اما سانس ده شب شروع می‌شود.

در پاریس همچنان در پارک ویلت که جنب شهرک علم و فضا قرار دارد هرساله در تابستان در فضای آزاد سانس های رایگان برای مردم برگزار می‌کنند.

همچنین در وسط خیابان شانزه لیزه نیز فقط یک شب در ماه ژوییه، با بستن خیابان یک فیلم که موفقیت مردمی زیادی داشته است، به نمایش در می‌آید. گویی مردم پاریس با وجود حدود. ۵۰۰ سالن سینما در آن و حومه آن، از فیلم و سینما سیرابی  ندارند؟! مگر در همین پاریس نبود که در ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵ برای اولین بار در جهان مردم به سالن سینما دربلوار کاپوسین رفتند؟ در آن موقع آن سینما ۳۳ صندلی داشت وسینما فرم مردم پسند و همه‌گیر خودرا شروع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.