«آنا»؛‌ آیا دوره لوک بسون سر آمده؟

معرفی فیلم‌های در حال اکران هالیوود

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری

وقتی لوک بسون در دهه ۸۰ میلادی فیلمسازی را شروع کرد با ساخت فیلم‌هایی سرشار از خشونت عریان سعی کرد راه خود را در این حرفه باز کند. شروع خوبی هم داشت اما پس از ۳ دهه انگار قبول این موضوع برای او سخت است که وارد قرن بیست و یکم شده‌ایم و فروش بالای فیلم‌های مبتنی کمیک‌بوک‌های مارول و دیزنی محبوب‌تر از فیلم‌هایی هستند که آدم‌ها در آنها تکه‌پاره‌ می‌شوند.

Anna

بازیگران: ساشا لوس (آنا پولیاتووا)، هلن میرن (اولگا)، لوک اوانز (الکساندر  تچنکوف)، سیلیان مورفی (لئونارد میلر)، لرا ابووا (ماود)، الکساندر پتروف (پتر)، نیکیتا پاولنکو (ولاد)، آنا کریپا (نیکا)، اریک گودون (واسیلیف).

«آنا» فیلمی است انگلیسی‌زبان که براساس یک فیلمنامه فرانسوی ساخته شده است. کارگردان این فیلم لوک بسون است که دوستداران سینما او را اکثراً با «نیکیتا» (۱۹۹۰) و «لئون: حرفه‌ای» (۱۹۹۴) به یاد می‌آورند. پس از ساخت «لئون» او هرچه کرد دیگر نتوانست به  آن فضا، آن محبوبیت رسانه‌ای و آن مقدار فروش در گیشه دست یابد و اکثر فیلم‌هایش کم‌فروش ماندند. فروش برخی از آنها حتی هزینه تولیدشان را هم برنگرداند.

Anna

این فیلم از ۲۱ ژوئن (جمعه ۳۱ خرداد) در سینماهای امریکا روی پرده رفته و قرار است ۷ جولای (۱۶ تیر) هم در سینماهای فرانسه اکران شود.

داستان فیلم:

آنا یک قربانی خشونت خانوادگی است که زندگی را بدون هیچ هدف خاصی ادامه می‌دهد. او پیشنهاد یک مامور KGB به نام آلکس را قبول می‌کند که پس از یک سال تمرین، برای ۵ سال به عنوان آدمکش این سازمان مشغول به کار شود و پس از آن زندگی خود را هرطور که دلش خواست ادامه دهد. او به عنوان یک مدل به پاریس فرستاده می‌شود. رئیس KGB به نام واسیلیف علاقه‌ای به پایبندی به قراری که با آنا گذاشته،‌ ندارد و معتقد تنها راه خروج او از KGB مرگش است. وقتی ماموران CIA پی به هویت او و کاری که قرار است بکند، می‌برند او را در قبال بازنشستگی فوری، کسب تابعیت امریکایی و اقامت دائم در هاوایی، برای کشتن واسیلیف استخدام می‌کنند. در این بین اولگا (مسئول هدایت او در KGB) که قبلا صلاحیت او را به عنوان یک مامور برای انجام عملیات تایید کرده بود متوجه تغییراتی در احوالات و حرکات او می‌شود.اولگا با آنا بر سر کشتن واسیلیف به توافق می‌رسد که البته محض رضای خدا هم نیست. با مرگ واسیلیف، اولگا به مقام ریاست KGB ارتقا می‌یابد. پس از اینکه آنا موفق به کشتن واسیلیف می‌شود اولگا کاری می‌کند که آنا،‌ آلکس و مسئول خود در CIA را ملاقات کند. او تمام این کارها را می‌کند که این دو به محض مواجهه با آنا به او شلیک کنند و آنا کشته شود اما آنا از طریق یک لوله فاضلاب از این صحنه فرار می‌کند و نهایتا به عنوان یک فرد آزاد به زندگی خود ادامه می‌دهد.

Anna – Poster

ساخت این فیلم از سال ۲۰۱۷  به کارگردانی لوک بسون در یکی از استودیوهای شرکت فیلمسازی لاینزگیت شروع شد.

اکران این فیلم در امریکا با اکران فیلم‌هایی همچون «بازی بچه‌ها» و «داستان اسباب‌بازی ۴» همزمان بود. این فیلم در ۱۵۰ سینما در سراسر امریکا به اکران درآمد و تهیه‌کنندگانش انتظار داشتند برای اولین هفته اکران بین ۲ تا ۴ میلیون فروش داشته باشد. شب اول اکران این فیلم فروشی معادل ۳۲۵ هزار دلار داشت.

منابع: rogerebert.com و rottentomatoe

نوشته «آنا»؛‌ آیا دوره لوک بسون سر آمده؟ اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.