ققنوس سیاه؛ خداحافظی آبرومندانه یا شکست در گیشه؟

از ۲۰۰ میلیون تاکنون تنها ۱۴۶ میلیون دلار برگشته است

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری

بازیگران: مایکل فاسبندر، جیمز مک‌اووی، جنیفر لارنس، جسیکا چستین، سوفی ترنر و نیکولاس هالت.

کارگردان: سایمون کینبرگ

هرچه جنیفر لارنس در فیلم‌های قبلی آبی‌رنگ می‌شد و موهایش شرابی، این بار صورت سوفی ترنر شروع به سوختن می‌کند و چهره سلطنتی سانسای سریال بازی تاج و تخت تبدیل به یک قیافه خطرناک علمی – تخیلی می‌شود. دیدنی است اما.

سال ۲۰۱۹ همان قدر که خوشحال‌کننده است،‌ غم‌انگیز هم هست. سال خداحافظی غمگینانه با Avegers، The Night Watch، The Skywalker و آخرین فیلم از مجموعه X-Men. یان مک‌الن، پاتریک استوارت، هیو جکمن و سایر همکارانشان در سال ۲۰۱۱ یک گروه کهکشانی را در X-men: First Class تشکیل داده بودند که توسط جیمز مک‌اووی، مایکل فاسبندر و جنیفر لارنس همراهی می‌شدند. آنها فیلم‌های خوب (Days Of Future Past) و ضعیف (Apocalypse) هم داشتند اما امسال، سال خداحافظی با این مجموعه‌های به یاد ماندنی است.

خلاصه فیلم:

در سال ۱۹۹۲ گروه X-Men با فرمان ریاست جمهوری برای یک ماموریت نجات به فضا اعزام می‌شوند. در طول ماموریت جین گری (سوفی ترنر) قدرت‌های ویژه‌ای به دست می‌آورد که باعث انشعاب در این گروه ابرقهرمان می‌شود و یکپارچگی آنها را به هم می‌ریزد. وظیفه آنها نجات یک شاتل فضایی است و در نگاه اول کار خطرناکی به حساب نمی‌آید. کار انجام می‌شود اما جین گری قدرت ویژه‌ای به دست می‌آورد که ابتدا او را تا سرحد مرگ پیش می‌برد اما در ادامه باعث افزایش شدید توانایی او می‌شود. او در تلاش برای کنار آمدن با توانایی‌هایی خارق‌العاده‌اش است و تحت تاثیر یک بیگانه (جسیکا چستین) اقدامات عجیب و غریبی را شروع می‌کند، تا جایی که گروه را تا مرز دو تکه شدن پیش می‌برد. او سعی می‌کند وجهه‌اش را بین گروه ترمیم کند اما چستین با ویژگی‌های اهریمنی‌اش دائم در حال وسوسه کردن جین است. در این بین درگیری‌های درونی ِ ناشی از وسوسه‌های چستین، جین را رها نمی‌کنند و او قادر به تمرکز و اتخاذ یک تصمیم‌ درست نیست.

آخرین فیلم از سری X-Men به نام «ققنوس سیاه» از ۷ ژوئن در سینماهای امریکا به نمایش درآمده و تاکنون ۱۴۶٫۵ میلیون دلار فروش داشته است. بودجه ساخت این فیلم حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است و تاکنون نتوانسته به اندازه بودجه تولیدش فروش داشته باشد.

۲۳ درصد از بینندگان در سایت Rotten Tomatoes از دیدن این فیلم ابراز رضایت کرده‌اند. این میزان رضایت در سایت Metacritic به ۴۳ درصد رسیده است. نقدهای متفاوتی درباره این فیلم نوشته شده اما در بسیاری از آنها از بازی سوفی ترنر (بازیگر نقش سانسا در سریال بازی تاج و تخت) انتقاد شده و اشاره شده که او زیر فشار بازی در این فیلم کم آورده است.

«ققنوس سیاه» کماکان بر روی پرده سینماهاست و باید دید طی هفته‌های آتی توانایی جبران هزینه‌های تولید و رسیدن به سوددهی را دارد یا خیر.

منابع: هالیوودریپورتر، ورایتی، امپایر

نوشته ققنوس سیاه؛ خداحافظی آبرومندانه یا شکست در گیشه؟ اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.