داستان فیلم «روزی روزگاری هالیوود» چیست؟

روزی روزگاری هالیوود

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: پرویز فغفوری

 

یکی از جالب‌ترین صحنه‌های فیلم «روزی روزگاری هالیوود» ، مبارزه کلیف (براد پیت) با بروس لی است. کتک‌کاری خونسردترین بازیگر «۱۱ مرد اوشن» با کنگ‌فوکار ریزنقش «اژدها وارد می‌شود» مسلماً صحنه جالبی خواهد بود.

روزی روزگاری هالیوود

مروری بر فیلم کوئنتین تارانتینو

اگر می‌خواهید روز خودتان را با سردرد شروع کنید، بهترین راهش نگاهی به اسامی بازیگران این فیلم است: آل پاچینو، آندریا اسمیت، آستین رابرت باتلر، براد پیت، برت رینولدز (البته زمان بازی در این فیلم هنوز زنده بود)، کلیفتون کالینز جونیور، داکوتا فانینگ، دیمین لوئیس، دیمون هریمن، امیل هرش، ایتان هاوک، جیمز مارسدن، جیمز رمار، کورت راسل، لنا دانهام، لئوناردو دیکاپریو، لزلی بیگا، لورنزو ایزو، لوک پری، مارگارت کوالی، مارگو رابی، مارتین کوو، بروس درن، مایا هاوک، مایکل مدسن، مایک مو، نیکلاس هموند، ربکا ریتن‌هاوس، رومر ویلیس، سامانتا رابینسون، اسکات مک‌نیری، سیدنی سوینی، تیم راث، تیموتی اولیفانت، ویکتوریا پدرتی و زوئی بل.

ضمن خوشامدگویی به آل پاچینو به خاطر اولین حضورش (البته به صورت افتخاری) در فیلمی از کارگردان «پالپ فیکشن»، به نظر می‌رسد از جمع رفقای تارانتینو در فیلم‌های قبلی‌اش فقط بروس ویلیس، جان تراولتا، ساموئل ال‌جکسن و اوما تورمن غایب هستند.

خلاصه فیلم روزی روزگاری هالیوود

در «روزی روزگاری هالیوود» که در سال ۱۹۶۹ اتفاق می‌افتد، همه چیز قرار است برای یک ستاره تلویزیونی به نام ریک دالتون (لئوناردو دیکاپریو) که زمانی بازیگر فیلم‌های سیاه و سفید وسترن بود و بدل طولانی‌مدتش کلیف (براد پیت) که دیگر کسی آنها را برای ساخت فیلم یا سریال دعوت نمی‌کند، تغییر کند. برای خیلی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان حتی تشخیص آنها هم سخت شده است. در این میان قضیه زمانی بدتر می‌شود که شایعاتی مبنی بر اینکه ریک همسرش را هم به قتل رسانده، منتشر می‌شود.

 

او به الکل پناه می‌برد و روزهای کم‌کاری‌اش شروع می‌شود. اما کلیف با اینکه در یک تریلر زندگی می‌کند از زندگی‌اش کاملا راضی است و خونسردانه با همه چیز حال می‌کند. او حامل راز وحشتناکی درمورد قتل همسر ریک است. کلیف البته راننده ریک هم هست، ‌به دلیل اینکه گواهینامه رانندگی او باطل شده است. در این بین با منتفی شدن ساخت یک سریال تلویزیونی وسترن به نام «Bounty Law» وضع مالی ریک و کلیف وخیم می‌شود. اینجاست که ماروین شوارتز (آل پاچینو) تمام تلاش خود را می‌کند تا با اعزام ریک به ایتالیا برای بازی در فیلم‌های وسترن ایتالیایی معروف به «وسترن اسپاگتی» او را از این وضع نجات دهد…

تارانتینو قسمت عمده‌ای از این فیلم را در «Spahn Ranch» فیلمبرداری کرده است. جایی که معتقد است طرفداران چارلز منسون و عقاید او در آنجا بوده‌اند. چارلز منسون و طرفدارانش شارون تیت، همسر رومن پولانسکی را زمانی که هشت ماهه باردار بود به طرز فجیعی به قتل رساندند.

زمان اکران روزی روزگاری هالیوود

روزی روزگاری هالیوود

این فیلم ۲۱ می ۲۰۱۹ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) در جشنواره کن اکران شد. جمعه ۲۶ جولای ۲۰۱۹ (۴ مرداد ۱۳۹۸) در سینماهای امریکا اکران می‌شود و علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های تارانتینو که ساکن انگلستان هستند باید تا چهارشنبه ۲۴ آگوست ۲۰۱۹ (۲۳ مرداد ۱۳۹۸) برای تماشای آن صبر کنند.

رتبه فیلم در سایت‌های تخصصی:

چرا این قدر عجله دارید؟ این فیلم هنوز اکران نشده. ابتدا  اجازه بدهید اکران شود!

منابع: metacritic، ign، rottentomatoes، IMDB

 

 

 

 

نوشته داستان فیلم «روزی روزگاری هالیوود» چیست؟ اولین بار در مجله کولاک. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.